Big data & Marketing intelligence

Big data en marketing intelligence zijn tegenwoordig belangrijke onderdelen voor bedrijven. Zoals het begrip 'big data' al zegt, kan via internet een enorme hoeveelheid data worden verzameld, maar zie al deze gegevens eens te sorteren en te analyseren zodat er nuttige informatie uitgehaald kan worden. Marketing intelligence zorgt ervoor dat uit deze informatie bepaald kan worden welke kansen er zijn op een bepaalde markt, welke strategieën het beste zijn voor marktpenetratie en het meet de marktontwikkeling.

De Kluslijn wil big data en marketing intelligence inzetten om een voorsprong op de concurrent te krijgen. Zo kan De Kluslijn inspelen op de nieuwste trends op het gebouw van de bouwsector. Daarnaast wil De Kluslijn gebruik gaan maken van Google Trends. Hierdoor kan achterhaald worden waar de consumenten veel naar op zoek zijn. Zo kan De Kluslijn inspelen op de vraag en wensen van de klant en dit aanbieden op de website.

Verder maakt De Kluslijn gebruikt van een klanttevredenheidsonderzoek. Bij een grote klus wordt tussendoor al contact opgenomen met de klant of hij tevreden is. Als dit niet het geval is, kan op dat moment nog ingespeeld worden zodat de klant wel tevreden wordt. Daarnaast wordt na het afronden van de klus een klanttevredenheidsonderzoek verstuurd per mail. Door de uitkomsten te analyseren komen hieruit nieuwe informatie en verbeterpunten naar voren. Dit wordt intern besproken zodat de kwaliteit verbeterd wordt.