Toekomstscenario's
Scenario 1 - Klantenbestand neemt af
Het eerste toekomstscenario dat De Kluslijn voor zich ziet is dat het klantenbestand zal afnemen doordat de potentiële klant zijn klus moet doorgeven via het contactformulier. Bij dit scenario zouden we ons kunnen indenken dat de klanten dit onpersoonlijk vinden. De klanten willen liever even iemand spreken aan de telefoon zodat ze weten dat de klus in behandeling wordt genomen. De drempel wordt hierdoor dan verhoogd en klanten zullen minder snel hun klus laten uitvoeren door De Kluslijn. Het is zelfs mogelijk dat bestaande klanten afhaken, vooral de mensen die al op leeftijd zijn en niet zo goed met de computer overweg kunnen. Het klantenbestand van De Kluslijn zal hierdoor dus krimpen.
Scenario 2 - Klantenbestand blijft op niveau
Het tweede toekomstscenario dat De Kluslijn voor zich ziet is dat het klantenbestand op hetzelfde niveau zal blijven. Het invullen van het contactformulier voor het doorgeven van een klus zal potentiële klanten niet afschrikken. De vaste klanten van De Kluslijn zullen wel even moeten wennen aan deze manier van het doorgeven van een klus, maar dit zal niet lang duren. Hierdoor zal het klantenbestand van De Kluslijn op niveau blijven.
Scenario 3 - Klantenbestand groeit
Het derde toekomstscenario dat De Kluslijn voor zich ziet is dat het klantenbestand zal groeien doordat potentiële klanten hun klus kunnen doorgeven via het contactformulier. Er wordt verwacht dat de drempel door het invullen van het contactformulier lager ligt dan de klant moet bellen naar het klussenbedrijf om de klus door te geven. Daarnaast is de consument erg gemakzuchtig geworden en vindt de consument het erg handig om alles te kunnen regelen vanachter de computer. Zo zijn er veel werkende mensen die klussen aan hun huis willen laten uitvoeren door een klussenbedrijf. Zij zijn niet in staat om op een doordeweekse dag te bellen. Het contactformulier kunnen zij invullen op een tijd dat het hen uitkomt en dus ook buiten kantooruren. Verder wil de klant graag dat de klus zo goedkoop mogelijk en met een goede kwaliteit uitgevoerd wordt. Het doorgeven van de klus via het contactformulier draagt hieraan bij, zo heeft De Kluslijn geen medewerker nodig die alle klussen in behandeling neemt. Door al deze factoren wordt in het derde toekomstscenario uitgegaan van een groei van het klantenbestand.
Maak jouw eigen website met JouwWeb