Kwaliteitsmanagement

Bij De Kluslijn wordt er veel aandacht besteed aan het doelgericht managen. Wij willen hierdoor de kwaliteit verhogen en onze organisatieprestaties verbeteren. Door bevindingen van medewerkers te registreren bekijken wij wat er goed ging en wat beter kan en hoe het de volgende keer beter aangepakt kan worden. Daarnaast houden wij bijeenkomsten en trainingen voor onze medewerkers, zodat zij op de hoogte zijn van ons kwaliteitsbeleid. Verder zijn meningen van onze klanten over de kwaliteit van de klussen van belang. Dit doen wij door middel van het afnemen van een enquête. Om de kwaliteit die geleverd wordt te optimaliseren maakt De Kluslijn gebruik van de PDCA-cyclus. Deze kwaliteitscirkel staat voor:

  • PLAN: Kijk naar huidige werkzaamheden en ontwerp een plan voor de verbetering van deze werkzaamheden. Stel voor deze verbetering doelstellingen vast.
  • DO: Voer de geplande verbetering uit in een gecontroleerde proefopstelling.
  • CHECK: Meet het resultaat van de verbetering en vergelijk deze met de oorspronkelijke situatie en toets deze aan de vastgestelde doelstellingen.
  • ACT: Bijstellen aan de hand van de gevonden resultaten bij CHECK.

Maak jouw eigen website met JouwWeb